Зимните месеци наближават и заедно с тях най-динамичните периоди за продажба на стоки като техника, битови електроуреди и интериорни придобивки за дома. Всички поне веднъж сме се замисляли за онзи лаптоп, който може би е време да сменим. Или старата готварска печка, която с удоволствие ще изпратим в миналото. А дали не бихме могли да си позволим нова плазма и онзи голям диван за още по-забавни вечери с приятели в уюта на въздействащото домашно кино?
Истината е, че този тип инвестиции подобряват качеството ни на живот и в добре планирани финасови периоди представляват правилното решение. Постепенното обновяване на личните ни вещи и тези на семейството са знак за добре поставени финансови цели и отговорно отношение към месечното планиране на бюджета.
Както сме ви съветвали и преди, най-големият капан за оптимизацията на разходите остава импулсивната покупка. Когато пред вас стоят стотици намаления и примамливи оферти, е възможно бързо да попаднете в следните ситуации:
Вариант 1: Поддавате се на момента и инвестирате в желана от дълго време стока, като я заплащате наведнъж и надхвърляте значително зададения предварително месечен лимит на разходи.
Вариант 2: Поглеждате към предложените начини на изплащане на същата тази стока и се замисляте дали това не е по-добрата опция за настоящата ви ситуация.
За да вземете максимално информирано решение, предлагаме няколко съвета, които да служат за овладяване на импулсивната ситуация и лична подготовка по въпроса “Как да купя стока на изплащане?”
1. Ориентирайте се в реалните цени на стоката
В периоди на големи намаления магазините се възползват от промяна на цените и много често използват метода на завишаване на стойността на стоката, а след това прилагат процент отстъпка, за да изглежда предложението по-атрактивно. Важно е да си дадете време и да огледате други магазини, в които се предлага същата стока, за да разберете дали няма по-изгодни оферти.
Следващата стъпка е да се информирате за начините, които избраният от вас магазин е подбрал за изплащане на стоката. Най-често изброените в началото на материала ни артикули изискват изплащане под формата на потребителски кредит.
2. Запознайте се с условиятa
Ключовият момент преди финалното взимане на решение да купите стока на изплащане е да се запознаете детайлно с условията на предложения план. Лихвеният процент при потребителските кредити варира в зависимост от исканата сума, срока за връщане и индивидуалния клиентски профил. Често изискване е превод на работна заплата по сметка в банката.
Таксите за услугата също са различни. Към потребителския кредит може да бъдат добавени елементи, различни от лихвата и таксите. Често кредитът идва като пакет на различни банкови продукти. Това може да са:
Разплащателна сметка по кредита (банката изисква откриването на сметка, част от пакетната услуга, към която има месечна такса за поддръжка);
Платени SMS известия;
Кредитни карти и други.
Съветваме ви да проучите условията за изплащането не само на магазина, но и на финансовата институция, към която е възможно да се открива сметка. Консултантите в избрания от вас магазин следва да отговорят на всичките ви въпроси, а вие можете самостоятелно да се свържете с финансовата институция, за да ви бъдат разяснени допълнителни запитвания.
3. Планирайте внимателно бюджета си за следващите месеци
След като сте проверили детайлно условията на изплащане, следващата важна стъпка е да съвместите предстоящите разходи с месечния си бюджет. Не забравяйте да отбележите датите в календара си, за да не допуснете забавяне в изплащането на стоката. Също така оптимизирайте съществуващия си финансов план и съобразете месечните вноски с разходите си за ежедневни нужди, както и с разходите за дългосрочните си финансови цели. Подберете срок на изплащане, който сравнително отговаря на големината и значимостта на покупката. По този начин ще постигнете добра дистанция от импулсивната покупка и ще имате поглед над “общата картинка” напред във времето.
4. Право на рекламация
Важно е да се знае, че винаги имате право на рекламация. Всеки път, когато е налице несъответствие на стоката с договореното, независимо дали това несъответствие е открито при първоначален преглед, при монтаж на стоката или през времето, докато я ползвате, за вас възниква правото на рекламация.
В тези случаи можете да искате от търговеца:
Замяна на стоката с друга.
Отбив от цената – обикновено когато недостатъкът е такъв, че не прави вещта негодна за употреба.
Ремонт на стоката за сметка на търговеца.
В случай, че замяна или ремонт ще причинят значителни разходи, или вече веднъж сме се ползвали от правото си на ремонт, то за нас е налице възможност да искаме възстановяване на платената от нас сума
Разгледайте условията ни за получаване на бърз кредит.
Имаш ли нужда от помощ?
Обади ни се.
0700 35 005
info@kinti.bg